گروه جهادی لبیک یا فاطمة الزهرا سلام ا...علیها

اولین گروه جهادی بومی استان سیستان و بلوچستان

اولین گروه جهادی بومی استان سیستان و بلوچستان

گروه جهادی لبیک یا فاطمة الزهرا سلام ا...علیها

سیستان و بلوچستان به منزله تنگه احد است
و ما پیمان داریم که بمانیم...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
عمارنامه
اوقات شرعی
خبرنامه جهادی

تا آخر ایستاده ایم

دوشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۲، ۰۹:۱۳ ب.ظ

راهت تا ابد ادامه دارد...


22 دی مصادف است با چهارمین سالگرد شهادت مظلومانه دکتر مسعود علیمحمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران. دکتر مسعود علیمحمدی که در صبح‌گاه بیست و دوم دی ماه 88 در اثر انفجار بمبی که کنار منزلش کار گذاشته شده بود به شهادت رسید،وی استاد پایه 22 فیزیک دانشگاه تهران و نماینده ایران در پروژه سزامی (مرکز تابش سینکروترون برای تحقیقات و علوم کاربردی در خاورمیانه) بود.

در ادمه مطلب بیشتر با این شهید بزرگوار هسته ای آشنا شوید...

مسعود علی محمدی، سوم شهریور ماه سال 1338 در روستای کن از اطراف شهر تهران متولد شد.

پس از اخذ دیپلم از دبیرستان شهریار قلهک در سال 56، تحصیلات کارشناسی خود را در رشته فیزیک در دانشگاه شیراز آغاز کرد و پس از فارغ التحصیلی در سال 64 در دوره کارشناسی ارشد فیزیک دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد.

وی در سال 67 تحصیلات خود را در نخستین دوره دکترای فیزیک نظری دانشگاه صنعتی شریف پی گرفت و در مهر ماه سال 71 به عنوان نخستین دانش‌آموخته  دکترای  فیزیک  داخل کشور و نخستین دانش‌آموخته دکترای دانشگاه شریف، فارغ‌التحصیل شد.

موضوع رساله دکترای شهید علی محمدی، مدل‌های WZNW(از انواع جالب نظریه‌های همدیس) بر روی سطوح ریسمانی با جینس بالا بود.

علیمحمدی با تمام فعالیت‌هایش، یکی از پژوهشگران تراز اول فیزیک ایران بود. طبق گزارش برآمده از ISI Web of Knowledge، پنجاه و شش مقاله علمی در مجلات معتبر ISIچاپ کرده است. میانگین تعداد ارجاعات به هر مقاله‌اش تا سال 89 در حدود 8.5 و شاخص h (تعداد n مقاله با بیش از n ارجاع) او 13 گزارش شده بود.

حادثه ترور شهید علی محمدی

انفجار بمب در قیطریه تهران در ساعت 7:30 صبح 22 دی 1388 روی داد. در این حادثه استاد گرانمایه ، مسعود علی‌محمدی به شهادت رسید، دو فرد دیگر زخمی شدند و خساراتی به ساختمان مجاور وارد شد. بمب منفجر شده در یک موتورسیکلت که به فاصله یک متری از در ورودی منزل علی‌ محمدی به یک درخت بسته شده بود، جاسازی شده بود.

پیام تسلیت رهبر معظّم انقلاب به مناسبت شهادت آقای دکتر علی محمدی

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی شهادت استاد دانشمند آقای دکتر مسعود علیمحمدی را تسلیت گفتند.متن پیام به این شرح است:

           بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت استاد دانشمند مرحوم آقای دکتر مسعود علیمحمدی رضوان الله علیه را به مادر و همسر و خاندان گرامیش و به همه‌ی دوستان و شاگردان و همکارانش تبریک و تسلیت عرض میکنم.

دست جنایتکاری که این ضایعه را آفرید، انگیزه‌ی دشمنان جمهوری اسلامی را که ضربه زدن به حرکت و جهاد علمی کشور است، افشاء و برملا کرد. بیگمان همت دانشمندان و استادان و دانش پژوهان کشور، به رغم دشمن،‌ این انگیزه‌ی خباثت آلود را ناکام خواهد گذاشت. علوّ درجات آن شهید سعید و صبر و اجر بازماندگان را از خداوند متعال مسألت میکنم.

روحش شاد و یادش گرامی

اللهم العجل لولیک الفرج


التما س دعا



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">